Ultra sportovec Daniel Polman zdolal vlastní verzi Tour de France s kompreskami ROYAL BAY

Český ultracyklista Daniel Polman dokončil mimořádný projekt Ultra Tour – v sedle kola absolvoval kompletní trasu letošní Tour de France včetně přejezdů mezi etapami. Na rozdíl od profesionálů jel bez podpory a zdolal téměř dvojnásobnou vzdálenost – 6013 km.
Ultracyklisté – tedy cyklisté zdolávající extrémní vzdálenosti – se nebojí výzev. Daniel Polman se rozhodl projet letošní trasu slavné Tour de France bez jakékoli podpory, na vlastní pěst. Celkem 21 etap, přes 3 300 kilometrů s brutálním převýšením více než 51 tisíc výškových metrů. Jenže to nebylo všechno – mezi jednotlivými etapami si přidal i přejezdy, které peloton absolvuje v autech, a tak jeho celkový účet vystoupal na neuvěřitelných 6 013 kilometrů, které zvládl za 19 dní a 7 hodin.
Každý den více než 300 km. S jídlem i spaním na kole
Dan Polman startoval symbolicky ve stejný den jako profesionálové – 5. července. A do Paříže, na cílové Champs-Élysées, dorazil dřív než oni.
Celý projekt přitom absolvoval bez doprovodu – vše si vezl s sebou: oblečení, náhradní díly, jídlo, nápoje. Denně najel v průměru přes 300 kilometrů, často v náročném horském terénu. Spal jen krátce na odpočívadlech nebo v přírodě a navigoval se pomocí GPS. Vše zvládl sám – bez mechanika, maséra nebo dodávky v zádech. Jen on, kolo a silnice.
A také kompresky ROYAL BAY, které si na cestu vzal. Černé kompresní lýtkové návleky ROYAL BAY Extreme zdobilo logo Ultra Tour, což je možnost, kterou nabízíme komukoli – nechat si na kompresní návleky či podkolenky natisknout vlastní logo, případně si říct o vlastní velikost.
Z logistického hlediska šlo o naprosto extrémní dobrodružství. Trasa zahrnovala všechna slavná stoupání Tour – Mont Ventoux, Galibier nebo Col de la Bonette. Teploty se pohybovaly od spalujících letních veder po chladné horské noci, do toho deště, protivítr i psychická únava.
Poselství s přesahem
Ultra Tour ale nebyla jen sportovní výzva. Polman chtěl připomenout původní podobu Tour de France z počátku 20. století – tehdy cyklisté také jezdili sami, bez týmů, v etapách dlouhých až 400 km. Projekt měl také charitativní rozměr – Polman jeho prostřednictvím podpořil veřejnou sbírku pro děti znevýhodněné nemocí či sociálním prostředím.
„Tour de France je dnes obří cirkus. Chtěl jsem ji projet po svém – jako osamělý jezdec, bez podpory, jen s tím, co si vezu,“ uvedl Daniel v jednom z rozhovorů po dojezdu. A dodal: „Šlo mi o vnitřní výzvu, o návrat ke kořenům, ale i o to ukázat, že člověk zvládne víc, než si myslí.“